Kako su organizatori međunarodnog festivala filmske glazbe i zvuka osvojili simpatije oskarovca
Blog
12 minuta čitanja
U današnjem blogu razgovaramo s Marijanom Knezoci, osnivačicom i izvršnom direktoricom produkcijske tvrtke Dreamaker Productions koja je zajedno s članovima obitelji osmislila i započela Međunarodni festival filmske glazbe i zvuka (ISFMF).
ISFMF Pula 2018.
„Ograničeni budžet nije prepreka za pružanje nezaboravnih emocija sudionicima događanja“…govori mi vidno umorna Marijana na kraju svečanosti dodjele nagrada Camille Awards i završetka višednevnog Međunarodnog festivala filmske glazbe i zvuka (ISFMF) u Puli. Marijanu poznajem još iz srednje škole, ali zbog studiranja u različitim gradovima i životnim putovima nikad nismo imale priliku bolje se upoznati dok nas zajednička interes i ljubav prema organizaciji događanja nije spojila.
ORGANIZACIJA DOGAĐANJA KAO OBITELJSKI POSAO
Kako ste uspjeli u samo šest godina koliko se održava ISFMF, uz uvijek prisutna ograničenja budžeta, postati festival koji ne propuštaju renomirani sudionici, od kojih su neki i dobitnici Oscara za filmsku glazbu?
– Rekla bih da je tome pridonijelo pomno planiranje misije i vizije festivala od samog početka, kao i spoj svih nas koji smo radili i koji još uvijek radimo na produkciji festivala. Moram naglasiti da je festival obiteljski projekt i to mu daje jednu posebnost u svijetu jer je danas ISFMF jedini festival filmske glazbe u svijetu koji je osnovan i vođen od strane privatnih osoba i to jedne obitelji. Kad pročitate detalje o članovima teama, biti će vam jasno o sinergiji koju zajedno postižemo, a vjerujem da je upravo ta sinergija ključ našeg uspjeha.
– Tena Glaser, jedna od osnivačica Festivala, posvetila se osnivanju festivala, vizualnom identitetu i konceptu i iako više nije u produkcijskom teamu, njoj možemo zahvaliti što danas možemo razgovarati o uspjehu festivala.
– Ozren K. Glaser, jedan od osnivača i umjetnički direktor festivala je i sam skladatelj filmske glazbe sa vrlo izraženim senzibilitetom i on je taj koji posjeduje stručna znanja o tome tko je tko u industriji filmske glazbe, te se vrlo lako povezuje sa ljudima na tom jednom umjetničkom nivou. Željko Glaser, producent festivala, iako voli biti u sjeni svega, on je taj koji posjeduje višegodišnje poduzetničko iskustvo, koji zna postaviti strategiju i osigurati da svi članovi posade ostanu poslušni i odani. Marijana Knezoci, na projektu radim već dvije godine kao izvršna direktorica, rekla bih da je moja snaga u tome što ostajem do kraja u projektu i guram dalje i onda kad se svi umore, neprestano tražim nove mogućnosti suradnje sa partnerima i izvan granica Hrvatske. Jedna takvu suradnju realizirala sam sa Europskim savezom skladateljskih društava (European Composer & Songwritter Alliance) iz Bruxellesa na projektu Camille Awards.
– Jedna posebna snaga festivala je njegov hospitality koji se očitava u odličnim smješatajnim kapacitetima našeg partnera Arena Hospitality Group ali i dodatnim sadržajima kojima naše goste nastojimo upoznati s Istrom i njezinim ljepotama kao npr. organizirano vođenje u Višnjansku zvjezdarnicu, Pulsku Arenu, Kuću istarskog maslinovog ulja, Motovun, degustacije lokalnih proizvoda i sl. Naši gosti uvijek odlaze s festivala puni emocija i lijepih uspomena a preporuke koje nam na godišnjoj razini daju u krugovima u industriji vrednije su od bilo koje vrste plaćenog marketinga.
“Ograničeni budžet nije prepreka za pružanje nezaboravnih emocija sudionicima događanja.”
SURADNJA UMJETNIČKOG I IZVRŠNOG DIREKTORA DOGAĐANJA
U radu s organizatorima manifestacija i posebnih događanja vrlo često nailazim na izazov zajedničkog rada ekonomista i umjetnika na organizaciji događanja, odnosno izvršnog i umjetničkog direktora. Kakvo je tvoje iskustvo, koji su bili izazovi suradnje s umjetničkim direktorom ISFMF s obzirom na različite perspektive? Što misliš, koji je element bitan da bi suradnja bila uspješna?
– Jako zanimljivo pitanje! Perspektive umjetničkoj i izvršnog direktora vrlo često su suprotstavljene. Vrlo često se pitamo da li je prije kokoš ili jaje…da li je umjetnički direktor taj koji mora prvo kreirati program koji će stvoriti osnovu za generiranje budgeta ili izvršni direktor/producent taj koja će osigurati budget za kreiranje programa. No, u našem teamu funkcioniramo bez prebacivanja odgovornosti i traženja krivca. U odnosu na veće organizacije, mi smo puno fleksibilniji a kad nastane neki nesporazum, projekt nas tjera na raščišćavanje odnosa. Obitelj i projekt su uvijek na prvom mjestu. Mislim da je tajna u osviještenosti i prihvaćanju druge osobe, sa svim njezinim/njegovim dobrim i lošim stranama. Iako se dogode momenti neslaganja, sve se na neki način riješi jer obojica znamo da su naše uloge ključne i da bez nas nema ni festivala.
PREDANOST POSLU I FLEKSIBILNOST KOD ORGANIZACIJE DOGAĐANJA
Čini mi se da na zahtjevnost organizacije ISFMF najviše utječu sami sudionici, nagrađivani umjetnici na svjetskoj razini, prezaposleni i teško dostupni. Koji su izazovi iz organizacijske perspektive s kojima ste se vi susreli u organizaciji ISFMF?
– Možda javnosti nije skroz upoznata, no organizacija takvog događanja traje čitavu godinu. Naš festival je prvi takve vrste u Hrvatskoj i regiji i zbog toga smo sav know how morali sami graditi. Morali smo se okrenuti događanjima u inozemstvu, pratiti trendove i graditi mrežu poznanstava. Nimalo jednostavno, ali potrebno je puno se kretati i povezivati, odlaziti na slične festivale, koncerte filmske glazbe jer su upravo na takvim događanjima dogovaraju gostovanja i stvaraju nove ideje. Što se Oskarovaca tiče, dogovaranje dolaska na Festival nije jednostavno jer su to ljudi koji imaju dosta obaveza, ponekad su u sredini nekog projekta pa iako imaju veliku želju za dolaskom, zbog poslovnih obaveza često last minute moraju otkazati. Takvim gostima vrlo je bitan osobni, ljudski pristup i međusobna energija, prirodnost. Često odlučuju po instinktu i ukoliko se dogodi međusobni klik, vrlo brzo će donijeto odluku o dolasku. Na kraju krajeva, oni su svijesni da kroz gostovanje na festivalima filmske glazbe ujedno i promoviraju svoju djelatnost, umrežavaju se, osviježavaju stara i stječu nova poznanstva ali i potiču mlade na razvoj karijere u filmskoj glazbi. U toj industriji kao i u svakoj, dobitak prestižne nagrade ne znači da ćete zauvijek imate osigurane angažmane na filmovima, za svaki novi angažman se na novo treba boriti.
– Zaključno mogu reći da ovaj posao zahtjeva vrlo veliku dozu fleskibilnosti i snalažljivosti, jer gotovo nikad stvari ne idu onako kako ste ih sami zamislili u početku. No, zbog svega toga je izazov veći a uspjeh postojaniji.
Međunarodni festival filmske glazbe i zvuka (International Sound & Film Music Festival – ISFMF) jedan je od tek pet festivala filmske glazbe na svijetu. Misija festivala je promoviranje glazbe i zvuka kao nezamjenjivih elemenata u filmu, umrežavanje skladatelja, majstora zvuka, filmaša i ostalih ljubitelja filma i filmske glazbe.
Više o festivalu, programu i sve druge informacije saznajte na www.isfmf.com.
Vaš mentor u organizaciji održivih događanja,