Kako povećati interes za sudjelovanjem na predavanjima u sklopu programa manifestacija

Blog

5 minuta čitanja

Uspješna edukacija je ona edukacija na kojoj je stvorena ugodna prijateljska atmosfera kako za predavače, tako i za izlagače i posjetitelje. Opuštena atmosfera omogućit će svima da uopće pristupe prostoru gdje se predavanje održava i uključe se u planirane aktivnosti. Što organizatori pojedinačnih predavanja ili edukacija u sklopu programa većih manifestacija mogu učiniti da povećaju posjećenost?

Opuštena atmosfera omogućuje bolju posjećenost

SAVJETI ZA PORAST POSJEĆENOSTI EDUKACIJA I ZA POVEĆANJE INTERESA ZA SUDJELOVANJEM NA EDUKACIJAMA

1. Odabir teme edukacije za koju postoji potreba i interes

Na temelju uočenog nedostatka znanja ili potrebe za obnavljanjem postojećeg znanja zbog uvedenih novosti (zakonskih ili tehnoloških) definira se tema koja će se detaljnije obraditi u sklopu edukacije.

2. Suradnja s vanjskom institucijom

Organizacija edukacija za određenu skupinu dionika u suradnji s njihovom krovnom institucijom koja će ih pozvati na edukaciju. Broj polaznika moguće je povećati ukoliko im se omogući dobivanje njima potrebnog certifikata, potvrde o sudjelovanju ili sakupljanja bodova.

3. Neka edukacija bude praktična

Praktična edukacija na terenu uz mogućnost testiranja stečenog znanja i interakcije s predavačem utječe na rast interesa za sudjelovanje na edukaciji.

4. Razmišljajte o danu u tjednu i satu održavanja edukacije

Sudionici preferiraju jutarnje edukacije zbog kojih će moći odvojiti pola radnog dana. Organiziranjem edukacije koja zahtjeva od polaznika da odvoje cijeli radni dan smanjuje broj potencijalnih sudionika. Utorak i četvrtak su popularni dani održavanja edukacija, s preporukom izbjegavanja održavanja edukacije u petak ili u dane pred blagdane.

5. Edukacija kao najava održavanja festivala

Kako bi se povećao broj sudionika edukacije preporučuje se održati edukaciju nekoliko dana prije npr. otvaranja Smotre maslinovog ulja. Na taj način će osobe zainteresirane u tematiku moći sudjelovati na edukaciji  bez da ih se nagovara ili moli tijekom Smotre da dođu na predavanje . Također, pozvat će se novinari koji će odmah popratiti aktivnosti organizirane za maslinare i najaviti nadolazeću smotru.

6. Odabir jedinstvene i prikladne lokacije

Cilj je održati edukaciju na lokaciji koju polaznici inače nemaju mogućnost posjetiti (da li zbog zatvorenog pristupa lokaciji ili posebne namjene lokacije) a edukacija im pruža priliku da nauče nešto novo i testiraju svoje znanje na jedinstvenoj lokaciji.

7. Sastavljanje popisa potencijalnih polaznika

Uspješne manifestacije i edukacije organizirane su za točno određeni profil ljudi. Organizatorima npr. smotre maslinovog ulja korisno je razmišljati o skupini ljudi koja bi bila zainteresirana za sudjelovanje na edukaciji, npr. lokalni maslinari i onda pozvati ljude sa sličnim interesima iz bliže i šire okolice.

8. Slanje poziva i posjetnika

Ključni korak u ostvarenju dobre posjećenosti edukacije je pravovremeno informiranje potencijalnih sudionika o datumu održavanja, programu i potvrđivanju njihovog sudjelovanja. U danima koji prethodne održavanju edukacije preporučuje se poslati email s posjetnikom ili osobno kontaktirati potencijalne sudionike. Dan prije održavanja edukacije preporučuje se slanje osnovnih informacija o pristupu lokaciji, mjestu za parking i vremenu i mjestu održavanja edukacije.

9. Snaga osobnog poziva

Ukoliko je moguće, prilikom slanja poziva i kontaktiranja potencijalnih sudionika preporučuje se osobni pristup kojim se ostvaruju bolji rezultati jer će osobe cijeniti to što ste ih pozvali i razmišljali o njima kao osobama koje bi mogle biti zainteresirane za temu edukacije.

10. Stvaranje imidža organizatora kvalitetnih i korisnih edukacija

Ulaganje u održavanje kvalitetnih edukacija i dosljednost u organizaciji doprinosi stvaranju pozitivnog dugoročnog imidža organizatora koji će utjecati na privlačenje sudionika na dolazak  na buduće edukacije.

11. Održavanje komunikacije nakon edukacije

Zahvala sudionicima na dolasku uz mogućnost održavanja komunikacije za potrebe dijeljenja informacija iz područja zajedničkog interesa.

12. Kreativni i neobični nazivi

Umjesto da se dio programa s predavanjima nazove edukacijom preporučuje se korištenje kreativnih i neobičnih naziva poput “Želim znati više”, “Trenuci inspiracije” ili pak “Dijeljenje znanja”. Na taj način program postaje originalan i drugačiji od sličnih manifestacija koje u svom programu također nude mogućnost sudjelovanja na edukacijama i odmiče se od dojma dosadnih predavanja.


Izvor: Rob Hard (2018) „How to Increase Attendance at Seminars and Business Events, Tips for Increasing Your Corporate Event Attendance“, preuzeto sa https://www.thebalancesmb.com/increasing-event-attendance-1223783



I za kraj nemojte zaboraviti da je održivi razvoj manifestacije PROCES koji traje!

Promišljenim odabirom odgovarajuće teme edukacije organizator manifestacije može pozitivno utjecati na posjećenost i doprinijeti dijeljenju znanja.  Organizator mora razmišljati o potrebama ciljane skupine za određenim znanjima i omogućiti posjetiteljima da se aktivno uključe u edukaciju te da od pasivnih posjetitelja koji samo prate predavanje postanu aktivni sudionici u edukaciji.


Vaš mentor u organizaciji održivih događanja,

Klara potpis

Izdvojeno