10 savjeta kako razmišljati drugačije i doći do ideja za nova događanja u destinaciji
Blog
12 minuta čitanja
„Potrebne su nam svježe ideje“, „Moramo ponuditi nešto drugačije od ostalih?“, „Kako možemo osmisliti manifestaciju koju još nitko nema?“… neka su od pitanja koja će se uvijek i zauvijek postavljati u poslu organizacije manifestacija i posebnih događanja. Je li vam, kao organizatorima događanja osim ovih pitanja poznat onaj osjećaj da su sve teme zauzete i da ne znate što više organizirati a da ne ispadne da nekoga kopirate?

Proces stvaranja novih ideja može biti iscrpljujući, stoga su savjeti uvijek dobrodošli
SAVJETI KAKO RAZMIŠLJATI DRUGAČIJE I DOĆI DO IDEJA ZA NOVA DOGAĐANJA
Kod pokretanja novog biznisa i novog događanja najvažnije je znati kome su vaše usluge namijenjene, tko je korisnik vaših usluga ili kupac vaših proizvoda.
Poznavajući profil idealnog posjetitelja upoznati ste i s njihovim problemima, očekivanjima i željama što vam kao organizatorima manifestacija pruža zlata vrijedne informacije, jer ćete oblikovati program događanja na način da vaši posjetitelji riješe svoje probleme sudjelovanjem na događanju.
Tako se na primjer uočilo da turisti u destinacijama na obali ponekad imaju problema s kupnjom domaćih, autohtonih suvenira zbog velikog broja trgovina s kineskom robom. Rješenje je organizacija smotre poljoprivrednih proizvoda i autohtonih suvenira na gradskim trgovima, što pruža priliku domaćim poljoprivrednicima da predstave i prodaju svoje proizvode, ali i mogućnost turistima da kupe autohtone suvenire u obliku boca maslinovog ulja, meda, vina, raznih domaćih džemova, proizvoda od lavande, raznih suvenira od drva ili kamena s mediteranskim motivima, umjetničkih slika ili ručno rađenog nakita.
Radionice za lokalno stanovništvo koristan su alat za stvaranje povezanost s rezidentima, za njihovo uključivanje u program događanja, dobivanja podrške i osiguravanje odgovarajućeg broja volontera.
Ovisno o vrsti manifestacije radionice mogu biti na razne teme, kao na primjer, radionica šivanja na kojoj zainteresirano lokalno stanovništvo može sudjelovati i doprinijeti šivanjem kostima za glumce i volontere na događanju, kulinarske radionice na kojima lokalno stanovništvo uči pripremati stare zaboravljene lokalne recepte i slično.
Suradnja s ključnim dionicima od iznimne je važnosti za organizatore događanja, jer se uspješnim organizatorom smatra onaj tko uspije uskladiti i zadovoljiti suprotstavljene zahtjeve ključnih dionika. Organiziranjem radionica, panel rasprava ili bilo kakvih druženja na kojima će ključni dionici moći iznijeti svoja mišljenja, očekivanja ili zahtjeve, na kojima će se osjećati da ih netko sluša i da njihovo mišljenje znači, strateški su pametan korak u održivom upravljanju događanjem.
Istraživanje tržišta prije održavanja događanja, kao i analiza postojećeg događanja neizostavan su korak ukoliko se želi organizirati održiva manifestacija. Neizostavan korak jer su izvor korisnih i vrijednih informacija za organizatore. Analiza se može provesti na više načina ovisno o vrsti manifestacije, ali najčešće korištena metoda je svakako anketiranje posjetitelja, izlagača ili lokalnog stanovništva.
Sajmovi nisu samo izvor ideja za potencijalne turiste kamo otputovati, oni mogu biti i izbor ideja za destinacijske menadžere i organizatore manifestacija koji imaju priliku da na jednom mjestu u nekoliko dana analiziraju što ostale destinacije nude po pitanju kulturnih, umjetničkih i sportskih događanja u destinaciji. Moguće je provesti benchmarking analizu uzimajući u obzir što izaziva interes kod posjetitelja sajma.
Studijska putovanja kao i sva druga putovanja imaju niz pozitivnih strana za osobe koje putuju, da li to bilo iz privatnih ili poslovnih razloga. Putovanje potiče radoznalost, širi perspektivu, razumijevanje i staloženost, pruža mogućnost upoznavanja novih kultura putem interakcije s lokalnim stanovništvom, što utječe na takozvanu kognitivnu fleksibilnost ili razmišljanje o više različitih ideja. Što je kognitivna fleksibilnost veća, osoba je kreativnija.
Ako niste u mogućnosti da otputujete ili posjetite neki od turističkih sajmova svakako postoji jeftiniji izvor informacija i ideja, a to je google pretraživač i različite društvene mreže.
Kao što je popularan fusion u kulinarstvu, tako može postati popularan u organizaciji događanja. Bitno je u svakoj novom događanju koji nastaje da li iz kombinacije više ideja postojećih događanja ili je novitet na tržištu imati na umu kome je to događanje namjenjeno i koje probleme posjetitelja rješava svojim održavanjem.
Pretraživanje građe u zavičajnim muzejima ili suradnja s lokalnim studentom povijesti (ili profesorom) može biti vrlo zanimljivi način kako doći do činjenica iz prošlosti koje se mogu uključiti u program događanja kako bi ono bilo autentično i posebno.
Nove tehnologije popust VR i AR pružaju mogućnost da se postojeća ponuda nadogradi i pruži kvalitetnija usluga u obliku intenzivnijih, a ponekad i personaliziranih doživljaja za posjetitelje.
I za kraj nemojte zaboraviti da je održivi razvoj događanja PROCES koji traje!
Svako događanje ima svoj životni ciklus i oscilacije su moguće i prirodne. Uloga organizatora je svake godine provesti analizu događanja, preispitati sebe, svoj tim i program te truditi se unaprijediti sadržaj i pružiti novitete kako bi događanje iz godine u godinu privlačilo postojeći ali i nove posjetitelje.
Vaš mentor u organizaciji održivih događanja,
